07. novembris, 2019

Kas jāņem vērā izvēloties uzņēmuma vadības sistēmu

Kā izvēlēties piemērotu uzņēmuma vadības sistēmu?

Ja sāc apsvērt domu par jaunas uzņēmuma vadības sistēmas ieviešanu savā kompānijā, tad rēķinies, ka process būs ne mazāk izaicinošs, kā mugurkaula transplantācija dzīvam organismam. Arī Tavs uzņēmums ir dzīvs organisms un uzņēmuma vadības sistēma ir tas, kas satur visu kopā, ļauj augt, attīstīties, locīties un kraut virsū slodzes. Tieši tā pat, kā mugurkauls Tavā ķermenī. 

Kamēr Tu esi bērns, mugurkauls var būt trauslāks, plānāks un ne tik elastīgs, jo tam nav jātiek galā ar lielāms slodzēm. Ar uzņēmumu ir līdzīgi - kamēr tas ir jauns, neliels un tikai sāk spert pirmos soļus, mugurkauls var nebūt piemērots maratonu skriešanai vai kāpšanai klintīs. Tomēr te ir viens "bet". Izvēloties atbilstošus IT risinājumus uzņēmuma, kas tikko uzsācis darbību ir svarīgi skatīties tādu piegādātāju virzienā, kas spēs augt kopā ar Tavu uzņēmumu un papildinās Tavu uzņēmuma vadības sistēmu, atbilstoši vajadzībām un attīstības dinamikai. 

Mūsu pieredzē ir ne mazums gadījumu, kad sākot sadarbību ar klientu, mēs ieviešam vienkāršu noliktavas uzskaites sistēmu, gadu laikā to, papildinot ar dažādiem moduļiem un funkcionalitāti, līdz kompleksai ražošanas/servisa/nomas sistēmai.

Galvenie ieguvumi no šādas sadarbības ir:

  • Uzņēmumam attīstoties, nav nepieciešams ieviest jaunus IT risinājumus (mugurkaula transplantācija);
  • Papildināt/attīstīt esošo risinājumu ir gan lētāk, gan ātrāk, gan vienkāršāk;
  • IT pakalpojumu sniedzējs ir kārtīgi iepazinis Tavu biznesu un Tevi un bieži vien var ieteikt labākos risinājumus, pirms Tu vēl to apjaut;
  • Darbiniekiem nebūs jāmaina pieradums, strādājot ar to pašu risinājumu. Šis ir ļoti būtisks punkts, jo bieži vien ieraduma maiņa ir lielākais šķērslis jaunas uzņēmuma vadības sistēmas ieviešanā.  

Un tomēr…. Ja Tev šobrīd stāv priekšā lēmuma pieņemšana par jaunas uzskaites sistēmas ieviešanu, tad lūk jautājumi, uz kuriem Tev jārod atbildes, pirms dodies pie potenciālajiem partneriem:

 

Pagātne

Kāda ir Tava līdzšinējā pieredze ar IT pakalpojumu sniedzējiem? Padomā gan par pozitīvo, gan ne tik pozitīvo pieredzi. Tas Tev palīdzēs pārrunās ar potenciālajiem partneriem, uzdodot pareizus jautājumus par nākotnes sadarbību. 

 

Tagadne

Ar kādiem izaicinājumiem Tu saskaries šodien? Kas ir labās lietas, pašreizējā risinājumā, ko Tu vēlies paturēt, izvēloties citu IT partneri? Cik daudz laika Tavi darbinieki tērē dažādu operāciju veikšanai. Kādus procesus var automatizēt. Šajā izvērtēšanas solī būtu svarīgi konsultēties ar kolēģiem, kas ikdienā strādā ar uzskaites sistēmu un saprast, kas ir tās lietas, kas viņus apmierina vai neapmierina esošajā situācijā. 

 

Nākotne

Šis ir viens no sarežģītākajiem uzdevumiem, bet vitāli svarīgs. Ņem rokā stikla bumbu! Tev ir jāpadomā, kur Tavs uzņēmums būs pēc 2, 3 un 5 gadiem. Kā mainīsies darbinieku (un līdz ar to, sistēmas lietotāju) skaits. Vai uzņēmumam nāks klāt kādi biznesa novirzieni - e-komercija, ražošana, jaunas struktūras, eksports, utt. Kā tiks organizēti biznesa procesi. 

 

Budžets

Kāds ir budžets, ko ieviešot jaunu risinājumu, Tu spēsi atpelnīt 12 - 36 mēnešos. Tieši tā - atpelnīt. Investīcijai IT sistēmas ir sevi jāatpelna, optimizējot dažādus procesus, apvienojot vairākas sistēmas vienā, atslogojot administratīvos darbiniekus, optimizējot ražošanas procesus, krājumu plūsmu, utt. 

 

Šis būtu pamat-filtrs, lai Tu spētu saprast, kurā virzienā skatīties. Ir, protams, vēl daudz citu dažādu jautājumu uz ko būtu jārod atbildes, atkarībā kādā nozarē darbojas Tavs uzņēmums, cik tas ir liels un kādi ir šābrīža izaicinājumi. 

Viens no šādiem jautājumiem parasti ir - vai man nepieciešama grāmatvedības vai uzskaites programma. Atbildēt uz šo jautājumu nav sarežģīti - ja grāmatvedība ir ārpakalpojums, tad Tev noteikti nav nepieciešama grāmatvedības programma. Ja grāmatvedību kārto štata darbinieki, arī tad ir vērts padomāt, vai tiešām uzņēmuma ikdienas darbu veikšanai grāmatvedības programma būs pati piemērotākā.  

Ja Tev būs atbildes uz šiem jautājumiem, būsi daudz gatavāks sēsties pie pārrunu galda ar potenciālajiem partneriem. Arī Taviem potenciālajiem partneriem būs daudz vieglāk Tev ieteikt piemērotāko risinājumu. 

 

Ja Tevi jau ir atbildes uz šiem jautājumiem un jūties gatavs pārrunām, tad iesakām apskatīties, kādus risinājumus mēs Tev varam piedāvāt. Sazinies ar mums, lai sarunātu klātienes tikšanos, kur mūsu projektu vadītāji Tev pastāstīs vairāk par ieguvumiem, ieviešot modernu uzņēmuma vadības sistēmu. 

Mēs izmantojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas, nodrošinātu sociālo saziņas līdzekļu funkcijas un analizētu mūsu datplūsmu. Informāciju par to, kā jūs izmantojat mūsu vietni, mēs arī kopīgojam ar saviem sociālās saziņas līdzekļu, reklamēšanas un analīzes partneriem, kuri to var apvienot ar citu informāciju, ko viņiem sniedzat vai ko viņi apkopo, kad lietojat viņu pakalpojumus. Turpinot lietot mūsu tīmekļa vietni, jūs apstiprināt mūsu sīkdatnes. Sīkdatņu politika.